Code of Conduct för positionstjänster
27 februari, 2008 | Notis

Bild till Code of Conduct för positionstjänster

MORGAN har sedan november 2007 haft en arbetsgrupp vars uppgift är att ta fram en Code of Conduct för postionsbaserade tjänster.

MORGAN har sedan länge en Code of Conduct för premiumtjänster. Den kommer nu att utökas till att omfatta även positionsbaserade tjänster. Den nya Code of Conduct blir alltså inget eget dokument, utan en omfattande utökning av den befintliga Code of Conduct.

Arbetsgruppen som ska ta fram Code of Conduct för positionsbaserade tjänster leds av Kajsa Lundfall, VD på MORGAN:s medlemsföretag Visibilly. I gruppen har bland annat representanter för de fyra operatörerna Tele 2, Telenor, Telia och Tre suttit med.

Arbetet kommer att avslutas under våren. Håll utkik här på hemsidan för mer information!

Här hittar du Code of Conduct i sin nuvarande form .

Code of Conduct är ett dokument med regler gällande den mobila tjänstebranschen. Medlemmarna i MORGAN förbinder sig att följa dessa regler.

Tillbaka

Senaste nyheter

Ny version av Code of Conduct Notis
Ny version av Code of Conduct
15 januari, 2014

Vi välkomnar Nyman Rudenstam Notis
Vi välkomnar Nyman Rudenstam
12 januari, 2014

Vi välkomnar Segella som ny medlem Ny medlem
Vi välkomnar Segella som ny medlem
16 april, 2013

PKO Bank Polski lanserar mobila betalningar baserad på teknik från Accumulate Notis
PKO Bank Polski lanserar mobila betalningar baserad på teknik från Accumulate
14 mars, 2013

KKV går inte vidare med WyWallet Notis
KKV går inte vidare med WyWallet
21 december, 2012

Äldre nyheter

Mobilreklam ändrar industrin ( 5 december, 2012)
Vi välkomnar SMS Park som ny medlem ( 2 november, 2012)
Vi välkomnar Infobip som ny medlem i MORGAN ( 2 november, 2012)
Ny projektledare för MORGAN Forum (30 oktober, 2012)
Vi välkomnar FRII som ny medlem ( 7 oktober, 2012)
Visa fler