Enligt en analys av mobilindustrins framtid kommer 4,4% av alla annonser (inte bara digitala) visas på en mobiltelefon år 2017.
Reklambaserade intäktsmodeller kommer att förändra mobilindustrin i grunden. Istället för att sälja samtalsminuter kommer fokus att skifta till att sälja utrymme för reklam.
Det tror analysfirman Berg Insight är effekten när aktörer som Google tar sig in på marknaden.
Men för att reklamen ska bli riktigt lönsam krävs att användare av mobiler och mobilt bredband utsätts för mellan tre och tio reklam inslag per dag.
– Hur det ska gå till har industrin inte riktigt kommit fram till än, säger Johan Fagerberg, vd på Berg Insight.
Notis
Ny version av Code of Conduct
15 januari, 2014
Notis
Vi välkomnar Nyman Rudenstam
12 januari, 2014
Ny medlem
Vi välkomnar Segella som ny medlem
16 april, 2013
Notis
PKO Bank Polski lanserar mobila betalningar baserad på teknik från Accumulate
14 mars, 2013
Notis
KKV går inte vidare med WyWallet
21 december, 2012